Blogg

Ernæringsrådgiver som deler sunne og varierte oppskrifter, driver matvareopplysning og deler tips om kosthold

Mango- og bringebærsmoothie

Det er ikke så ofte jeg slenger sammen en smoothie, men det burde vært oftere. Smoothie er veldig godt og gir en fin variasjon i kostholdet. Ikke minst er det sunt og faller som regel i smak hos både barn og voksne!

smoothie mango og bringebær

Det kan være greit å ha noe mer enn bare frukt og juice i smoothien, da slipper du å bli så raskt sulten igjen. Jeg brukte noen spiseskjeer gresk yoghurt denne gangen, men du kan godt bruke mer. Du kan også bruke annen yoghurt eller kesam, eller ha i avokado i tillegg for at smoothien skal mette mer. Du kan også ha over litt frokostblanding, hakka nøtter eller frø ved servering hvis du spiser smoothien som et fullverdig måltid.

smoothie bringebær mango

Mango- og bringebærsmoothie
2 porsjoner

1 mango i biter
2 dl frosne bringebær
2 dl eplejuice
4 ss gresk yoghurt
Evt. 1 avokado

Kjør alle ingrediensene i en blender til konsistensen har blitt glatt og kremete. Jeg liker å spise smoothie med skje, men med litt mer juice får du den mer flytende.

smoothie mango bringebær

Smoothie kan være en veldig fin måte å få i seg frukt og bær på, men også grønnsaker. Å snike inn noen spinatblader eller grønnkål ødelegger ikke for den gode smaken, men vil nok ha noe å si for fargen ;-)